Data publikacji: 18.04.2025 r.
§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Subskrypcji, w tym:
a) dokonywania rejestracji i założenia Konta na Platformie,
b) aktywacji Subskrypcji oraz dokonywania płatności cyklicznych za Subskrypcję,
c) anulowania Subskrypcji oraz jej wygaśnięcia,
d) korzystania z autorskich praw majątkowych do materiałów udostępnionych Użytkownikowi w ramach Subskrypcji,
e) zasady weryfikacji i moderowania Treści Użytkowników,
f) zasady dokonywania zmian niniejszego Regulaminu.
2. Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
a) Administrator – Właściciel Serwisu (Platformy), Karolina Włodarczyk, przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą INSTYTUT PODOLOGII HOLISTYCZNEJ W KOSZALINIE KAROLINA WŁODARCZYK, NIP: 6692476011, REGON: 362097708, nr. tel.: 606 532 849, adres e-mail: biuro@iph.edu.pl
b) Aktywacja Subskrypcji – zawarcie umowy o świadczenie usługi polegającej na przyznaniu Użytkownikom dostępu do treści cyfrowych i usług cyfrowych oferowanych przez Administratora w ramach Subskrypcji za pośrednictwem Platformy online za cyklicznie dokonywaną opłatą,
c) Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Konsument jest zobowiązany zapłacić Właścicielowi Serwisu za Produkt lub cyfrowe odwzorowanie tej wartości; cena w rozumieniu art. 2 pkt 5h Ustawy o prawach konsumenta.
d) Dane płatności – interaktywny formularz dostępny na Platformie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności umożliwiający uzgodnienie warunków Umowy, w tym poprzez podanie danych osobowych Użytkownika, a także ustalenie sposobu dostawy i płatności.
e) Dzień roboczy – dzień tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
f) Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
g) Konto – zbiór informacji, w tym danych osobowych i nieosobowych na temat Kupującego oraz historii jego zamówień przechowywanych przez Właściciela Serwisu.
h) Koszyk – element oprogramowania Platformy, w którym widoczne są wybrane przez Kupującego Produkty do zakupu, posiadający funkcjonalność umożliwiającą ustalenie lub modyfikację Zamówienia, w szczególności rodzaj lub ilość Produktów.
i) Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, składająca Zamówienie w ramach Platformy i korzystająca dostępnych w niej z Usług Elektronicznych.
j) Okres rozliczeniowy – okres obejmujący 30 dni kalendarzowych, za który Użytkownik ponosi opłaty związane z korzystaniem z Subskrypcji,
k) Operator płatności – dostawca usług zajmujący się obsługą płatności realizowanych kartami kredytowymi i debetowymi
l) Platforma – Serwis internetowy Administratora znajdujący się pod adresem https://strefa-iph.pl/
ł) Płatność cykliczna – forma płatności za Subskrypcję polegająca na regularnym obciążaniu karty płatniczej Użytkownika bez konieczności podejmowania przez niego dodatkowych czynności,
m) Polityka prywatności – dokument lub podstrona Serwisu określająca zasady przetwarzania danych osobowych, dostępna pod adresem: https://podoholix.pl
n) Produkty – Produkty cyfrowe, Usługi lub produkty mieszane prezentowane w Serwisie.
o) Produkt cyfrowy – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej, w tym w szczególności e-book, presety, notatki wizualne, kursy online, uprzednio nagrany webinar online; treść cyfrowa w rozumieniu art. 2 pkt 5 Ustawy o prawach konsumenta, a także kursy stacjonarne.
p) Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
r) Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; osoba fizyczna, o której mowa w art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta.
s) Regulamin – niniejszy Regulamin Subskrypcji Podoholix,
t) Subskrypcja – usługa polegająca na przyznaniu Użytkownikom dostępu do treści cyfrowych i usług cyfrowych oferowanych przez Administratora za pośrednictwem Platformy online za cyklicznie dokonywaną opłatą,
u) Treść – wszelkie informacje, w tym dane osobowe i nieosobowe wytwarzane lub dostarczane przez Użytkownika w ramach korzystania z Usług elektronicznych,
w) Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej,
x) Treść nielegalna – informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii Europejskiej lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa; nielegalne treści w rozumieniu art. 3 lit. h Aktu o usługach cyfrowych.
y) Treść niezgodna z warunkami korzystania z usług – Treść niezgodna z niniejszym Regulaminem oraz regułami określającymi zasady świadczenia przez Administratora usług za pośrednictwem Platformy online,
z) Usługa cyfrowa – usługę pozwalającą na:
– wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej,
– wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Konsumenta lub innych Użytkowników tej usługi,
– inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej;
ź) Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Właściciela Serwisu za pośrednictwem Serwisu; usługa w rozumieniu art. 2 pkt 4 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w tym formularze Dane płatności, Koszyk, Konto; Newsletter; usługa społeczeństwa informacyjnego w rozumieniu art. 1 ust. 1 lit. b) dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/1535 z dnia 9 września 2015 r. ustanawiająca procedurę udzielania informacji w dziedzinie przepisów technicznych oraz zasad dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego (tekst jednolity), Dz. U. UE.L.2015.241.1.
ż) Użytkownik – podmiot dokonujący rejestracji Konta na Platformie.
3. Regulamin Subskrypcji jest dostępny w formie elektronicznej w serwisie internetowym Administratora pod adresem podoholix.pl .
§2. ZASADY KORZYSTANIA Z SUBSKRYPCJI
1. Subskrypcja obejmuje dostęp do materiałów oferowanych przez Administratora za pośrednictwem Platformy.
2. Użytkownik uzyskuje w ramach Subskrypcji dostęp do materiałów, które zostały dostarczone przez Administratora od chwili rozpoczęcia okresu rozliczeniowego, w którym aktywowana została Subskrypcja. Korzystanie z Subskrypcji nie wyłącza możliwości złożenia przez Użytkownika zamówienia na treści cyfrowe i usługi cyfrowe oferowane przez Administratora za pośrednictwem Platformy i dostępne poza Subskrypcją.
3. Korzystanie z Subskrypcji jest dobrowolne.
4. Subskrypcja dostępna jest bez ograniczeń terytorialnych dla wszystkich Użytkowników, którzy spełnią wymagania określone w niniejszym Regulaminie.
5. Użytkownikiem będącym osobą fizyczną może być wyłącznie osoba pełnoletnia
6. Użytkownik może korzystać tylko z jednej Subskrypcji. Aktywna Subskrypcja przypisana jest do jednego Użytkownika. Użytkownik nie może:
a) współdzielić Konta lub Subskrypcji z innym Użytkownikiem lub z podmiotem trzecim,
b) udostępniać, choćby czasowo, swojej Subskrypcji innemu Użytkownikowi lub podmiotowi trzeciemu,
c) udostępniać, choćby czasowo, swojego Konta oraz swoich danych logowania innemu Użytkownikowi lub podmiotowi trzeciemu,
- pod rygorem usunięcia Konta przez Administratora.
7. Umowy zawierane są w języku polskim i w oparciu o przepisy prawa polskiego.
§3. REJESTRACJA
1. Rozpoczęcie Subskrypcji wymaga dokonania uprzedniej rejestracji oraz utworzenia Konta na Platformie.
2. Rejestracja wymaga podania przez Użytkownika danych takich jak imię, nazwisko, nazwa, firma, adres, siedziba, adres e-mail oraz innych informacji niezbędnych dla utworzenia Konta. Administrator może podejmować konieczne kroki służące zweryfikowaniu prawidłowości podanych przez Użytkownika informacji.
3. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za:
a) prawidłowość swoich danych uwierzytelniających, takich jak imię, nazwisko, nazwa, firma, adres, siedziba, adres e-mail, danych służących dokonywaniu płatności oraz innych informacji niezbędnych do prawidłowego korzystania z Subskrypcji, Konta oraz za ich odpowiednie aktualizowanie,
b) spełnienie wszelkich wymagań technicznych związanych z dostępem do Konta na danym urządzeniu, m.in.:
- posiadanie urządzenia umożliwiającego dostęp do sieci internet, wyposażonego w sprawny system operacyjny, np. Mac OS, Android, Windows;
- zainstalowanie na urządzeniu, o którym mowa powyżej, aktualnej wersji przeglądarki internetowej obsługującej HTML5 zapewniającej dostęp do zasobów sieci internet, takich jak: Mozilla FireFox, Google Chrome, Safari lub innej kompatybilnej przeglądarki internetowej obsługującej pliki cookie;
- posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej,
c) spełnienie dodatkowych wymagań związanych w szczególności z zawarciem umów z dostawcami Internetu, operatorami płatności oraz dystrybutorami urządzeń oraz oprogramowania niezbędnego do uzyskania prawidłowego dostępu do Konta oraz za wszelkie powiązane z tym koszty i opłaty, które są niezależne od Administratora,
d) wszelkie działania wykonywane przez Użytkownika na Platformie lub Koncie bądź za jego pośrednictwem.
4. Po dokonaniu rejestracji i założeniu Konta Użytkownik ma możliwość:
a) uzyskania dostępu i aktualizowania swoich danych podanych przy rejestracji, takich jak
dane służące dokonywaniu płatności oraz do innych informacji niezbędnych do prawidłowego korzystania z Konta oraz Subskrypcji,
b) uzyskania informacji o terminie płatności za Subskrypcję,
c) dostępu do historii złożonych zamówień
d) rezygnacji z Subskrypcji
e) dokonywać innych czynności w zakresie wskazanym na Koncie.
5. Użytkownik jest każdorazowo informowany o każdej zmianie dokonanej na Koncie poprzez wiadomość e-mail wysłaną na wskazany przez niego przy rejestracji Konta adres poczty elektronicznej.
6. Użytkownik jest zobowiązany do niezwłocznego powiadomienia Administratora o każdym stwierdzonym przypadku nieautoryzowanego dostępu do Konta. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z nieautoryzowanego dostępu do kont Użytkowników, z wyjątkiem sytuacji, gdy są one spowodowane podjęciem przez Administratora niewystarczających środków bezpieczeństwa danych Użytkowników.
§4. SUBSKRYPCJA
1. Do aktywacji Subskrypcji wymagane jest:
a) rejestracja Konta zgodnie z zasadami opisanymi w §3,
b) złożenie zamówienia za pośrednictwem Platformy Administratora (dodanie Subskrypcji do Koszyka),
c) akceptacja metody płatności,
d) akceptacja niniejszego Regulaminu Subskrypcji, Regulaminu Sklepu, Polityki Prywatności oraz odpowiednich regulaminów i polityk prywatności Operatora płatności,
e) posiadanie karty płatniczej akceptowanej przez Operatora płatności.
2. Przy wyborze płatności kartą płatniczą w trakcie aktywacji Subskrypcji niezbędne jest dodanie karty poprzez podanie jej
a) rodzaju,
b) imienia i nazwiska jej właściciela,
c) numeru karty,
d) daty ważności,
e) kodu CVV/CVC.
3. Szczegółowe wymogi techniczne dotyczące niektórych dostępnych do wyboru metod płatności mogą być uzależnione od Operatora Płatności.
4. Subskrypcja jest aktywowana w momencie pierwszego skutecznego obciążenia Użytkownika płatnością za dany Okres rozliczeniowy zgodnie z wybraną przez niego metodą płatności. Administrator poinformuje Użytkownika o aktywowaniu Subskrypcji poprzez wiadomość e-mail wysłaną adres poczty elektronicznej wskazany przez Użytkownika podczas składania zamówienia, potwierdzając w niej szczegóły dostępu do Konta oraz dane logowania Użytkownika.
5. Zarządzanie Subskrypcją odbywa się za pomocą Konta, przy użyciu dedykowanego panelu Subskrypcji.
6. Aktywowanie Subskrypcji oznacza przyznanie Użytkownikowi natychmiastowego dostępu materiałów oferowanych przez Administratora za pośrednictwem Platformy.
§5. CZAS TRWANIA SUBSKRYPCJI
1. Subskrypcja jest aktywowana na czas nieoznaczony i trwa do momentu jej anulowania przez Użytkownika bądź do momentu wygaśnięcia Subskrypcji.
2. Subskrypcja wygasa z chwilą usunięcia przez Użytkownika karty płatniczej przypisanej do Konta. Użytkownik zachowuje dostęp do materiałów dostępnych w ramach Subskrypcji przez okres 30 dni od dnia dokonania ostatniej płatności. Po upływie tego okresu dostęp do materiałów dostępnych w ramach Subskrypcji jest możliwy wyłącznie pod warunkiem ponownego aktywowania Subskrypcji i obejmuje wówczas wyłącznie materiały dostarczone przez Administratora od chwili rozpoczęcia okresu rozliczeniowego, w którym Subskrypcja została ponownie aktywowana.
§6. CENY I PŁATNOŚĆ
1. Wszystkie ceny Subskrypcji są cenami brutto wyrażonymi w polskich złotych.
2. Ceny Subskrypcji oraz innych Produktów oferowanych przez Administratora za pośrednictwem Platformy i dostępnych poza Subskrypcją dostępne są na Platformie wraz z opisem cech danego Produktu. Ceną wiążącą Użytkownika jest cena podana w Koszyku w chwili składania zamówienia.
3. Subskrypcja płatna jest cyklicznie, z góry za każdy rozpoczęty Okres rozliczeniowy.
4. Płatność za dany Okres rozliczeniowy jest pobierana od Użytkownika automatycznie zgodnie z wybraną przez niego metodą płatności. Z chwilą składania zamówienia na Subskrypcję Użytkownik zostanie poproszony o wyrażenie zgody na regularne obciążenie swojej karty płatniczej.
5. Użytkownik jest zobowiązany do utrzymywania karty płatniczej którą wskazał na potrzeby dokonywania płatności cyklicznych, przez cały okres korzystania z Subskrypcji oraz do zapewnienia środków niezbędnych do realizacji tych płatności.
6. Metodą płatności za Subskrypcję dostępną za pośrednictwem Platformy jest płatność kartą płatniczą.
7. Administrator poinformuje Użytkownika o przypadku odmowy autoryzacji i anulowania płatności cyklicznej. W takim przypadku Administrator wykona ponowne 4 próby obciążenia karty płatniczej lub rachunku bankowego Użytkownika w ciągu 7 dni od daty pierwszej próby.
8. Administrator zastrzega sobie prawo zmiany cen Subskrypcji oraz Produktów oferowanych za pośrednictwem Platformy i dostępnych poza Subskrypcją, a także możliwość wycofania Produktów z oferty lub wprowadzenia nowych Produktów do oferty. Uprawnienie Administratora nie dotyczy zamówień złożonych przed datą dokonanej zmiany.
§7. ANULOWANIE SUBSKRYPCJI
1. Użytkownik może anulować Subskrypcję w dowolnym momencie za pośrednictwem panelu Subskrypcji.
2. Aby anulować Subskrypcję Użytkownik musi wykonać następujące kroki:
- zalogować się na Konto w strefa IPH: https://strefa-iph.pl/login,
- odnaleźć na liście produktów “Podoholix – dostęp do społeczności” i kliknąć przycisk “Przejdź do produktu”,
- przejść do sekcji “Szczegóły dostępu” i kliknąć przycisk “Anuluj subskrypcję” a następnie “Potwierdź”.
3. Anulowanie Subskrypcji następuje ze skutkiem natychmiastowym z zastrzeżeniem ust. 4 poniżej. Administrator poinformuje Użytkownika o anulowaniu Subskrypcji poprzez wiadomość e-mail wysłaną na wskazany przez niego przy rejestracji Konta adres poczty elektronicznej.
4. W przypadku anulowania Subskrypcji Użytkownik zachowuje dostęp do materiałów dostępnych w ramach Subskrypcji przez okres 30 dni od dnia dokonania ostatniej płatności.
5. Administrator nie zwraca środków ani nie przyznaje jakichkolwiek rekompensat za okresy rozliczeniowe wykorzystane jedynie w części z powodu anulowania Subskrypcji przez Użytkownika.
6. Aby wznowić Subskrypcję Użytkownik musi wykonać następujące kroki:
- zalogować się na Konto w strefa IPH: https://strefa-iph.pl/login,
- odnaleźć na liście produktów “Podoholix – dostęp do społeczności” i kliknąć przycisk “Przejdź do produktu”,
- przejść do sekcji “Szczegóły dostępu” i kliknąć przycisk “Wznów subskrypcję”.
§8. WYGAŚNIĘCIE SUBSKRYPCJI
1. Subskrypcja wygasa w przypadku:
a) usunięcia Konta,
b) 4 bezskutecznych prób obciążenia karty płatniczej Użytkownika płatnością za dany Okres rozliczeniowy zgodnie z wybraną przez niego metodą płatności (np. z powodu braku środków do zrealizowania płatności cyklicznej, braku ważnych danych karty płatniczej etc.).
c) usunięcia karty płatniczej przez Użytkownika,
2. Wygaśnięcie Subskrypcji ma skutek od momentu zaistnienia zdarzenia opisanego w ust. 1. Administrator poinformuje Użytkownika o wygaśnięciu Subskrypcji poprzez wiadomość e-mail wysłaną na wskazany przez niego przy rejestracji Konta adres poczty elektronicznej wraz ze wskazaniem przyczyny wygaśnięcia.
§9. PRAWA AUTORSKIE I LICENCJA
1. Treści cyfrowe oferowane przez Administratora w ramach Subskrypcji stanowią utwory i jako takie podlegają ochronie na gruncie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. O prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. Nr 24, poz. 83, tekst jednolity z dnia 6 grudnia 2024 r., Dz.U. z 2025 r. poz. 24).
2. Administratorowi przysługują nieograniczone majątkowe prawa autorskie do Treści cyfrowych oferowanych Użytkownikom w ramach Subskrypcji, w tym prawo do udzielania zezwoleń na wykonywanie zależnych praw autorskich w odniesieniu do tych Treści cyfrowych stanowiących utwory. Administrator oświadcza, iż jest uprawniony do rozporządzania prawami autorskimi do treści cyfrowych oferowanych w ramach Subskrypcji w zakresie niezbędnym do udzielania licencji na korzystanie z nich.
3. Z chwilą dokonania aktywacji Subskrypcji Administrator udziela Użytkownikowi na czas jej trwania nieograniczonej terytorialnie, niewyłącznej, niezbywalnej i nieprzenoszalnej licencji na korzystanie z Treści cyfrowych oferowanych w ramach Subskrypcji.
4. Wynagrodzenie z tytułu udzielenia licencji na korzystanie z utworu zawarte jest w zapłacie dokonanej przez Użytkownika z tytułu korzystania z Subskrypcji.
5. Licencja udzielona zostaje Użytkownikowi wyłącznie na jego własny użytek i obejmuje następujące pola eksploatacji:
a) zapis w pamięci komputera, tabletu, dysku przenośnego lub innego trwałego nośnika,
b) trwałe lub czasowe zwielokrotnianie utworu w całości lub w części techniką cyfrową w zakresie, w którym dla wyświetlania, odtwarzania lub przechowywania utworu niezbędne jest jego zwielokrotnienie,
c) trwałe lub czasowe wyświetlanie, odtwarzanie lub przechowywanie utworu techniką cyfrową,
6. Licencja nie obejmuje prawa Użytkownika do:
a) wykonywania zależnych praw autorskich do utworu,
b) kopiowania utworu w całości lub w części, z wyłączeniem zakresu, w jakim jest to niezbędne do prawidłowego korzystania z utworu na własny użytek w ramach aktywowanej Subskrypcji,
c) dzierżawy, najmu, użyczania lub udostępniania utworu w całości lub części podmiotom trzecim,
d) prawa do korzystania z utworu w celach komercyjnych lub biznesowych, transmitowania lub retransmitowania utworu, publicznego wyświetlania lub rozpowszechniania utworu bez ograniczeń w taki sposób, aby każdy mógł mieć dostęp do utworu w miejscu i w czasie przez siebie wybranym,
e) wykorzystywania utworu bezpośrednio w prowadzeniu działalności gospodarczej, również związanej z wykonywaniem wolnego zawodu, w tym w celach szkoleniowych, doradczych, mentorskich lub innych związanych ze świadczeniem usług przez Użytkownika,
f) przerabiania i modyfikacji utworu, w tym poprzez usunięcie informacji identyfikacyjnych lub informacji o przysługujących Administratorowi prawach autorskich do utworu,
7. Bez względu na cel, rodzaj i formę zawartych w tym celu umów oraz charakter prawno – organizacyjny podmiotów trzecich Użytkownik nie może:
a) przenieść praw i obowiązków wynikających z udzielonej licencji na podmioty trzecie,
b) upoważniać podmiotu trzeciego do korzystania z utworu w ramach udzielonej mu licencji (zakaz udzielania sublicencji).
8. Licencja udzielona zostaje na czas trwania Subskrypcji i ulega rozwiązaniu:
a) z upływem okresu rozliczeniowego, w którym Użytkownik anulował Subskrypcję,
b) z chwilą wygaśnięcia Subskrypcji,
9. Dla uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości Użytkownik przyjmuje do wiadomości, iż udzielenie mu niniejszej licencji, jak również ewentualne przeniesienie własności egzemplarza utworu stanowiącego treść cyfrową oferowaną przez Administratora w ramach Subskrypcji, w tym poprzez zapis w pamięci komputera, dysku przenośnego lub innego trwałego nośnika w formie pliku komputerowego nie stanowią w żadnym razie przeniesienia autorskich praw majątkowych do utworu stanowiącego przedmiotową treść. Administrator zachowuje również wyłączne prawo zezwalania na wykonywanie zależnego prawa autorskiego do utworu.
§10. MODEROWANIE TREŚCI
1. Administrator zapewnia Użytkownikom za pośrednictwem Platformy narzędzia służące otwartej komunikacji w ramach tworzonej przez Użytkowników społeczności.
2. Każdy Użytkownik uprawniony jest do zamieszczania Treści związanych z działalnością Platformy, w tym również w postaci komentarzy w odpowiedzi na Treści zamieszczone przez innych Użytkowników.
3. Każdy Użytkownik ma prawo usunąć zamieszczone przez siebie Treści lub też zwrócić się z prośbą o ich usunięcie do Administratora.
4. Administrator zastrzega sobie prawo weryfikacji Treści Użytkowników pod kątem ich zgodności z niniejszym Regulaminem. Administrator nie korzysta z zautomatyzowanych mechanizmów do wykrywania naruszeń Treści, może jednak wyznaczyć osobę zajmującą się weryfikacją Treści w jego imieniu.
5. Administrator dokonuje analizy Treści celem wykrycia, identyfikacji oraz usunięcia:
a) Treści nielegalnych, którymi są w szczególności:
– wszelkie Treści o charakterze pornograficznym,
– Treści naruszające prawa autorskie podmiotu trzeciego,
– Treści promujące lub nawołujące do przemocy lub nakierowanych na szerzenie nienawiści na jakimkolwiek tle, w tym również odnoszące się do terroryzmu,
– Treści ukazujące przemoc wobec zwierząt,
– Treści promujące i popularyzujące praktyki i zachowania niebezpieczne dla życia i zdrowia ludzi,
b) Treści niezgodnych z warunkami korzystania z usług, w szczególności:
– stanowiących przykład rażącego braku kultury osobistej, wulgarnych, obraźliwych,
– godzących we współprace nawiązane przez Administratora z jego klientami indywidualnymi oraz partnerami biznesowymi, bez względu na rodzaj i formę zawartych w tym celu umów,
– Treści promujących działalność konkurencyjną w stosunku do działalności Administratora,
– Treści o charakterze komercyjnym, promujących produkty lub usługi oferowane zarówno przez Użytkownika, jak też podmioty trzecie,
– Treści odnoszących się do publikacji, ogłoszeń, serwisów internetowych, kampanii i wydarzeń niezwiązanych z celem działania Platformy oraz działalnością Administratora, w tym Treści o charakterze politycznym,
– Treści stanowiące niezamówioną informację handlową wysyłaną bez zgody odbiorcy, w tym stwarzające dla Użytkownika potencjalne zagrożenia funkcjonowania w cyberprzestrzeni (Spam),
6. W przypadku ustalenia, że Treść pochodząca od Użytkownika stanowi Treść nielegalną bądź Treść niezgodną z warunkami korzystania z usług Administrator nakłada ograniczenia polegające na:
a) modyfikacji Treści w sposób uniemożliwiający jej odczytanie (anonimizacja),
b) całkowitym usunięciu Treści z Platformy,
c) zawieszeniu lub zakończeniu, w całości lub w części, Usług elektronicznych świadczonych na rzecz Użytkownika, który zamieścił Treść, w tym również prowadzące do usunięcia Konta Użytkownika.
7. Administrator poinformuje Użytkownika, który zamieścił Treść o nałożonych ograniczeniach w formie decyzji zawierającej uzasadnienie poprzez wiadomość e-mail wysłaną na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej. Decyzja zawierać musi informacje wyszczególnione w ust. 11.
8. Każdy Użytkownik ma prawo zgłoszenia Administratorowi Treści, które w jego mniemaniu naruszają niniejszy Regulamin, wysyłając w tym celu zgłoszenie w wiadomości e-mail na adres biuro@iph.edu.pl . Zgłoszenie zawierać powinno:
a) dane identyfikujące zgłaszającego, takie jak imię, nazwisko, nazwa, firma oraz adres e-mail zgłaszającego. Nie dotyczy to jednak zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z przestępstwami, o których mowa w art. 3–7 Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/93/UE z dnia 13 grudnia 2011 r. w sprawie zwalczania niegodziwego traktowania w celach seksualnych i wykorzystywania seksualnego dzieci oraz pornografii dziecięcej, zastępująca decyzję ramową Rady 2004/68/WSiSW, tj.:
- przestępstwem związanym z niegodziwym traktowaniem w celach seksualnych;
- przestępstwem związanym z wykorzystywaniem seksualnym;
- przestępstwem związanym z pornografią dzieciecą;
- przestępstwem nagabywania dzieci do celów seksualnych;
- przestępstwem podżegania, pomocnictwa i usiłowania przestępstw, o których mowa powyżej.
b) dokładne wskazanie Treści podlegającej zgłoszeniu, choćby poprzez przesłanie w treści zgłoszenia linka (adres URL) strony zawierającej Treść, w razie konieczności oznaczenie Użytkownika, który zamieścił Treść podlegającą zgłoszeniu oraz dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Treści nielegalnych lub Treści niezgodnych z warunkami korzystania z usług,
c) uzasadnienie dokonanego zgłoszenia wraz ze wskazaniem charakteru zgłaszanej Treści i wyjaśnieniem dlaczego zgłaszający uważa, że zgłaszana Treść jest nielegalna lub niezgodna z warunkami korzystania z usług,
d) oświadczenie zgłaszającego o przekonaniu, że działa w dobrej wierze i że przekazane informacje są dokładne i kompletne.
9. Jeżeli zgłoszenie, o którym mowa w ust. 8 zawiera niepełne lub błędne informacje, Administrator wezwie Użytkownika dokonującego zgłoszenia do uzupełnienia lub sprostowania informacji w tym zakresie, zakreślając mu w tym celu odpowiedni termin pod rygorem pozostawienia zgłoszenia bez rozpoznania.
10. Administrator potwierdzi bez zbędnej zwłoki otrzymanie zgłoszenia poprzez wiadomość e-mail wysłaną na adres poczty elektronicznej wskazany w dokonanym zgłoszeniu. Wszelkie zgłoszenia rozpatrywane są niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 (słownie: czternastu) dni od dnia otrzymania zgłoszenia zawierającego wszystkie informacje opisane w ust. 8.
11. Administrator podejmuje decyzję po starannym i obiektywnym rozpatrzeniu wszystkich okoliczności przedstawionych w dokonanym zgłoszeniu. Administrator poinformuje Użytkownika, który dokonał zgłoszenia oraz Użytkownika, który zamieścił Treść o podjętej decyzji poprzez wiadomość e-mail wysłaną odpowiednio na wskazane przez Użytkowników adresy poczty elektronicznej. Decyzja zawierać musi konkretne, jasno sprecyzowane uzasadnienie, w szczególności:
a) wskazanie faktów i okoliczności, które wziął pod uwagę i badał Administrator w trakcie dokonywania weryfikacji Treści,
b) informację o tym czy decyzja podjęta została w wyniku zgłoszenia dokonanego przez innego Użytkownika czy też w trakcie czynności weryfikacyjnych podejmowanych z inicjatywy Administratora z zastrzeżeniem, że dane identyfikujące zgłaszającego mogą zostać ujawnione wyłącznie w sytuacji, gdy jest to absolutnie konieczne,
c) klasyfikację weryfikowanej Treści wraz ze wskazaniem podstawy prawnej w przypadku uznania jej za Treść nielegalną bądź też postanowienia Regulaminu w przypadku uznania Treści za niezgodną z warunkami korzystania z usług,
d) określenie dalszego sposobu postępowania z Treścią podlegającą weryfikacji, w szczególności określenie rodzaju nakładanego ograniczenia oraz jego konsekwencje, w tym poprzez wskazanie, czy decyzja obejmuje usunięcie Treści, uniemożliwienie dostępu do nich, depozycjonowanie lub ograniczenie widoczności Treści lub zawieszenie lub zakończenie płatności pieniężnych odnoszących się do takich Treści albo nakłada inne środki, w odniesieniu do Treści, oraz, w stosownych przypadkach, zakres terytorialny decyzji i okres jej obowiązywania;
e) informację o prawie Użytkownika do złożenia odwołania od decyzji wraz z instrukcją złożenia takiego odwołania.
12. Użytkownik może złożyć odwołanie w formie elektronicznej, wysyłając w tym celu wiadomość e-mail na adres biuro@iph.edu.pl . Odwołanie powinno zawierać:
a) dane identyfikujące składającego takie jak: imię, nazwisko, nazwa, firma oraz adres e-mail,
b) uzasadnienie dokonanego odwołania wraz z wyjaśnieniem przyczyn, dla których składający uważa podjętą przez Administratora decyzję za błędną.
c) wskazanie sposobu, w jaki zdaniem składającego zmieniona powinna zostać decyzja wydana przez Administratora.
13. Jeżeli odwołanie, o którym mowa w ust. 12 zawiera niepełne lub błędne informacje, Administrator wezwie Użytkownika składającego odwołanie do uzupełnienia lub sprostowania informacji w tym zakresie zakreślając mu w tym celu odpowiedni termin pod rygorem pozostawienia odwołania bez rozpoznania.
14. Administrator potwierdzi otrzymanie odwołania poprzez wiadomość e-mail wysłaną na adres poczty elektronicznej składającego wskazany w odwołaniu. Wszelkie odwołania rozpatrywane są niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 (słownie: czternastu) dni od dnia otrzymania odwołania zawierającego wszystkie informacje opisane w ust. 12.
15. Administrator odpowie Użytkownikowi, który złożył odwołanie, poprzez wiadomość e-mail wysłaną na adres poczty elektronicznej wskazany w odwołaniu.
16.. Administrator jest zwolniony z obowiązku uzasadniania decyzji zgodnie z ust. 11 pkt. a) – e), jeżeli nakaz podjęcia działań w stosunku do Treści wynika z decyzji administracyjnej lub orzeczenia sądowego, których adresatem jest Administrator.
17. Jeżeli rodzaj i charakter weryfikowanych Treści nakazuje podjąć pilne działania, zmierzające w szczególności do zapobieżenia zagrożeniu życia lub zdrowia człowieka, Administrator zobowiązany jest podjąć niezwłoczne działania, zmierzające w pierwszej kolejności do powiadomienia odpowiednich służb oraz organów sądowych i administracyjnych.
18. Administrator nie zwraca środków ani nie przyznaje jakichkolwiek rekompensat za okresy rozliczeniowe wykorzystane jedynie w części z powodu nałożenia ograniczeń na Użytkownika w związku z wytworzonymi lub dostarczonymi przez Użytkownika Treściami.
§11. ZMIANY REGULAMINU
1. Administrator zastrzega sobie, w zakresie dopuszczalnym przez obowiązujące przepisy, prawo do dokonywania zmian Regulaminu. Administrator jest uprawniony do jednostronnej zmiany Regulaminu w zakresie, który nie został indywidualnie uzgodniony z Użytkownikiem z uzasadnionych przyczyn. Za uzasadnioną przyczynę uznaje się w szczególności:
a) zmiana przepisów prawa powszechnie obowiązującego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie w jakim taka zmiana przepisów modyfikuje treść Regulaminu albo nakłada na Administratora obowiązek określonej modyfikacji Regulaminu;
b) Regulamin wymaga uzupełnienia, doprecyzowania lub modyfikacji ze względu na przepisy prawa powszechnie obowiązującego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej lub z uwagi na konieczność stworzenia większej transparentności Regulaminu – w zakresie w jakim uzupełnienie, doprecyzowanie lub modyfikacja Regulaminu jest dopuszczalne przez przepisy prawa lub z uwagi na konieczność zwiększenia transparentności Regulaminu;
c) wydanie przez organy administracji publicznej decyzji rekomendacji, zaleceń lub aktów o analogicznym charakterze w jakim dokumenty modyfikują treść Regulaminu albo nakładają na Administratora obowiązek określonej modyfikacji Regulaminu;
d) wprowadzenie przez Administratora nowych funkcjonalności Serwisu lub dokonanie modyfikacji ich dotychczasowego zakresu – w zakresie w jakim nowe funkcjonalności modyfikują treść Regulaminu;
e) wprowadzenie przez Administratora nowych lub modyfikacja istniejących systemów informatycznych – w zakresie w jakim wpływają one na treść Regulaminu, a modyfikacja Regulaminu jest obiektywnie niezbędna i bezpośrednio związana z wprowadzeniem nowych lub modyfikacją istniejących systemów informatycznych;
f) powstanie orzecznictwa sądowego lub administracyjnego, z którego wynika, że treść Regulaminu jest sprzeczna z prawem – w zakresie w jakim z punktu widzenia przeciętnego konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta proponowana zmiana Regulaminu jest na jego korzyść.
g) konieczności przyjęcia mechanizmów służących zapobieganiu nadużyciom związanym z korzystaniem z usług Administratora przez Użytkowników,
h) konieczności wprowadzenia modyfikacji i aktualizacji Platformy służących zapewnieniu zwiększonego poziomu bezpieczeństwa Użytkowników w cyberprzestrzeni,
i) konieczności dokonania zmian redakcyjnych Regulaminu, w szczególności usunięcia lub korekty błędów w pisowni,
j) innych ważnych przyczyn uzasadniających dokonanie zmian Regulaminu.
2. Administrator poinformuje Użytkownika o planowanej zmianie Regulaminu poprzez publikację na Platformie oraz wiadomość e-mail wysłaną na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej co najmniej na 14 dni przed wprowadzeniem zmian, chyba że zmiany w przepisach powszechnie obowiązującego prawa, treści orzeczeń sądowych i decyzji administracyjnych, których adresatem jest Administrator zakreślają mu w tym zakresie odmienny, wiążący termin
3. Informacja, o której mowa w ust. 2 zawierać będzie treść proponowanej zmiany Regulaminu wraz z opisem, wskazanie daty wejścia zmiany w życie oraz pouczenie Użytkownika o jego prawie do nie wyrażenia akceptacji proponowanych zmian.
4. Zmiana Regulaminu nie dotyczy umów zawartych przed dniem wejścia w życie zmiany Regulaminu. Do umów zawartych przed dniem wejścia w życie zmiany Regulaminu stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązujące w dniu wyrażenia woli Użytkownika zawarcia umowy, chyba że Użytkownik zaakceptował Regulamin w nowym brzmieniu lub co innego wynika ze zmian w przepisach powszechnie obowiązującego prawa oraz treści orzeczeń sądowych i decyzji administracyjnych, których adresatem jest Administrator.
§12. Dostarczenie Subskrypcji, Odstąpienie od umowy
1. Administrator dostarcza Użytkownikowi będącemu Konsumentem materiały objęte Subskrypcją niezwłocznie po zawarciu umowy, z zastrzeżeniem zasad aktywacji Subskrypcji opisanych w §4 ust. 4.
2. Subskrypcję uważa się za dostarczoną w chwili, gdy materiały objęte Subskrypcją lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do nich zostały udostępnione Konsumentowi lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Konsument wybrał samodzielnie w tym celu lub gdy Konsument lub takie urządzenie uzyskali do nich dostęp.
3. Jeżeli Administrator nie dostarczył Subskrypcji, tzn. nie udzielił Użytkownikowi dostępu do materiałów objętych Subskrypcją mimo skutecznego obciążenia Użytkownika płatnością zgodnie z zasadami opisanymi w §4 ust. 4, Konsument wzywa go do ich dostarczenia. Jeżeli Administrator nie dostarczy Subskrypcji niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym z Konsumentem terminie, Konsument może odstąpić od umowy.
4. Konsument może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia Subskrypcji jeżeli:
a) z oświadczenia Administratora lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy on Subskrypcji, lub
b) Konsument i Administrator uzgodnili lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Subskrypcji miał istotne znaczenie dla Konsumenta, a Administrator nie dostarczył jej w tym terminie.
5. Administrator ma obowiązek dokonać zwrotu Konsumentowi Ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy.
6. Czas realizacji zamówienia może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Administratora. W przypadku, gdy realizacja zamówienia nie jest możliwa w czasie, o którym mowa w ust. 1 wyżej, Administrator niezwłocznie zawiadomi o tym Kupującego oraz wskaże nowy, przybliżony termin realizacji zamówienia. Jeżeli nowy termin nie zostanie zaakceptowany przez Kupującego, Kupujący ma prawo odstąpić od umowy bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. W odniesieniu do Kupujących niebędących Konsumentami, Administrator w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne opóźnienia w realizacji zamówienia, wywołane okolicznościami niezależnymi od Administratora.
7. W przypadku odstąpienia od umowy, Administrator uniemożliwia Konsumentowi dalsze korzystanie z Produktów, w szczególności przez uniemożliwienie Konsumentowi dostępu do Produktu cyfrowego lub zablokowanie Konta. Uprawnienie Administratora nie ma wpływu na uprawnienia Konsumenta zastrzeżone w art. 32a ust. 2 ustawy o prawach konsumenta.
8. Niniejszy paragraf Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte stosuje się odpowiednio do Użytkownika będącego Przedsiębiorcą na prawach konsumenta
§13. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość
1. Użytkownik będący Konsumentem, który zawarł z Administratorem umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyn oraz bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem postanowień niniejszego paragrafu.
2. Konsument, aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Administratora o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia.
3. Konsument może złożyć oświadczenie na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta lub na wzorze stanowiącym załącznik nr 2 do Regulaminu. Korzystanie z wzorów, o których mowa w zdaniu poprzedzającym nie jest obowiązkowe.
4. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
5. Administrator niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy przesyła Konsumentowi potwierdzenie jego otrzymania.
6. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość rozpoczyna się od dnia zawarcia Umowy.
7. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone:
a) na adres przedsiębiorstwa: Instytut Podologii Holistycznej w Koszalinie Karolina Włodarczyk, ul. Spółdzielcza 5/1, 75-205 Koszalin;
b) adres poczty elektronicznej: biuro@iph.edu.pl
8. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy o:
a) dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny (tj. uzyskanie dostępu do treści cyfrowych) jeżeli Administrator rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Administratora utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości, a Administrator przekazał Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy zawartej na odległość oraz otrzymanie zgody na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy;
b) świadczenie usług, jeżeli Administrator wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Administratora utraci prawo odstąpienia od umowy.
9. W przypadku Usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie Konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
10. Administrator ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu, jeżeli Konsument wybrał najtańszy możliwy sposób dostarczenia Produktu.
11. Administrator dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
12. Jeżeli Konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 21 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
13. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
14. Niniejszy paragraf Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte stosuje się odpowiednio do Użytkownika będącego Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
§14. Odpowiedzialność za Produkt wobec Konsumentów
1. Obowiązkiem Administratora jest dostarczenie Produktu zgodnie z umową.
2. Produkt jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:
a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;
b) przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Administratora najpóźniej w momencie zawarcia Umowy i który Administrator zaakceptował.
3. Produkt jest zgodny z umową, jeżeli:
a) nadaje się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z Produktu tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
b) występuje w takiej ilości i ma takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Produktu tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Produktu oraz publiczne zapewnienia złożone przez Administratora, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Administrator wykaże, że:
– nie wiedział o danym publicznym zapewnieniom i oceniając rozsądnie nie mógł o nim wiedzieć,
– przed zawarciem Umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
– publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy;
c) jest dostarczany z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
d) być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Konsumentowi przez Administratora przed zawarciem umowy.
4. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z umową, o którym mowa w ust. 3 powyżej, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w tym ustępie oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
5. Konsument jest zobowiązany do współpracy z Administratorem w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia czy brak zgodności Produktu z umową w odpowiednim czasie wynika z cech sprzętu komputerowego, oprogramowania i połączenia sieciowego wykorzystywanego przez Konsumenta w celu uzyskania dostępu do Produktu lub w celu korzystania z niego.
6. Niniejszy paragraf Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte stosuje się odpowiednio do Użytkownika będącego Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
§15. Odpowiedzialność za Produkt wobec Przedsiębiorców
1. Do umów zawartych z Przedsiębiorcami stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego.
2. Administrator w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie wyłącza swoją odpowiedzialność, w szczególności:
a) odpowiedzialność z tytułu rękojmi,
b) odpowiedzialność z tytułu utraconych korzyści.
§16. Reklamacja
1. Konsument może składać reklamacje dotyczące Produktu lub samego procesu składania zamówienia.
2. Reklamacja powinna zostać wysłana:
a) w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej: biuro@iph@edu.pl
b) pisemnie na adres: Instytut Podologii Holistycznej w Koszalinie Karolina Włodarczyk, ul. Spółdzielcza 5/1, 75-205 Koszalin;
3. Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Konsumenta, zamówienia, przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją. Przykładowy wzór formularza reklamacyjnego stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
4. Administrator ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania.
§17. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. We wszystkich sprawach nie uregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają postanowienia Regulaminu Sklepu (tutaj link do Regulaminu Sklepu na nowej stronie) oraz przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności:
a) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. Nr 16, poz. 93, tekst jednolity z dnia 21 czerwca 2024 r., Dz.U. z 2024 r. poz. 1061),
b) ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. O prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. Nr 24, poz. 83, tekst jednolity z dnia 6 grudnia 2024 r., Dz.U. z 2025 r. poz. 24),
c) z dnia 30 maja 2014 r. O prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827, tekst jednolity z dnia 27 listopada 2024 r., Dz.U. z 2024 r. poz. 1796).
2. W celu uniknięcia wątpliwości przyjmuje się, że żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza praw Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia Regulaminu o takim charakterze, bezwzględne zastosowanie znajdują przepisy obowiązującego prawa.
3. Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu okaże się z jakichkolwiek przyczyn nieważne lub prawnie nieskuteczne, wówczas okoliczność ta nie powoduje nieważności lub prawnej nieskuteczności całego Regulaminu, zaś w miejsce postanowień nieważnych lub prawnie nieskutecznych wejdą ważne i skuteczne regulacje wynikające z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
4. Zasady dotyczące przetwarzania przez Administratora danych osobowych Użytkowników zawarte są w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem https://instytutpodologiiholistycznej.pl/polityka-prywatnosci/.
5. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie w dniu jego publikacji w serwisie internetowym Administratora pod adresem https://podoholix.pl.
6. W przypadku wystąpienia rozbieżności między Regulaminem Sklepu a niniejszym Regulaminem, pierwszeństwo mają postanowienia Regulaminu sklepu.
ZAŁĄCZNIKI:
1. Wzór formularza reklamacyjnego – do pobrania TUTAJ.
2. Wzór formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy – do pobrania TUTAJ.
3. Instrukcja społeczności PODOHOLIX – do pobrania TUTAJ.
Data publikacji: 18.04.2025 r.